Geleceğin Yazarları

"Geleceğin Yazarları" projesinin temel ilkesi, öğrencilerimizin duygu ve düşünce dünyalarını; milli, manevi, kültürel ve evrensel değerler  

etrafında açığa çıkarmaktır. Çocuk ve edebiyat arasında güçlü bir köprü inşa ederek geleceğimiz olan evlatlarımızın söz varlıklarını

zenginleştirip  Türkçeye olan sevgi ve bağlılıklarını daha da güçlendirmek gayesi ile bu projede yola çıkılmıştır. Projenin amaçları:

 

●      Öğrencilerimizin okuma-yazma becerilerinin gelişimine katkıda bulunmak,

●      Öğrencilerimizin söz varlıklarını zenginleştirmek,

●      Öğrencilerimizin yazma ve yazarlık kavramı hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak,

●      Öğrencilerimizin kitap okuma alışkanlıklarının gelişimine destek olmak,

●      Öğrencilerimizin metin, kurgu ve gerçeklik kavramlarını etkin kullanmasını sağlamak,

●      Öğrencilerimizi Türk dilinin gücü ve zenginliği konusunda bilinçlendirmek,

●      Öğrencilerimizin Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanmalarına katkıda bulunmak,

●      Öğrencilerimizin edebi metinler aracılığı ile sanatsal gelişimlerini desteklemek,

●      Öğrencilerimizin kendilerini yazılı olarak ifade etmelerini sağlayarak psikolojik ve sosyal becerilerini geliştirmek,

●      Öğrencilerimizin edebi türlerde eserler üretmesini sağlamak,

 

Amaçları yukarıda sıralanan bu proje geçtiğimiz dönem Müdürlüğümüz bünyesindeki “Geleceğin Yazarları” Projesine katılım sağlamış ilkokul (1. 

sınıflar hariç) ve ortaokul kurumlarındaki öğrencileri kapsarken; 2024-2025 döneminde sürece büyük bir istekle katılım talebinde bulunan

liseler da projeye dahil edilmiştir. 

 

Geleceğin Yazarları projesi kapsamında öğrencilerimizin okuma becerisine paralel olarak yazma becerisini geliştirecek çeşitli atölyeler 

oluşturulmuştur. Bu atölyeler hem öğretmenlerimizin hem de öğrencilerimizin eğitim alacağı biçimde tasarlanmıştır. Bütün eğitim

kademelerinden olan öğrencilerimiz, yazım-çizim-basım-yayım aşamasının her birine profesyonel olarak dahil edilecektir. Bu atölyeler farklı

edebi alanlarda olacak biçimde tasarlanmıştır. 

16.04.2025 2

16-04-2025